onsdag 10 december 2008

Grubblerier...

Jag är hemma igen och har varit det i snart 2 veckor. När jag väl kom hem till ett snökaosSverige hade jag en bild av att jag skulle möta mannen och hunden på flygplatsen få en massa pussar och mys för att åka hem och få en god natts sömn. Men så fel jag hade! Istället fick jag sitta i fyra och en halv timme och vänta på väskan... Mycket i resväg har jag varit med om men det här tog priset! När jag två dagar senare fick reda på att bara Ving saknade 500 väskor är jag ganska glad att jag inte åkte hem utan väska! klockan 6 kom jag i säng... på morgonen... Lagom roligt efter en resdag.

Nåväl. Nu är det glömt (? tydligen inte...) och nya grubblerier har kommit fram. Funderar mycket på barn och om jag verkligen vill vara gravid under de omständigheterna som det ser ut att bli. Ska försöka ringa gynekologen och se om vi kan få några riktlinjer nu när hon har fått ny information från reumatologen...
Ett annat grubbel är att jag har kommit in på Barnmorskeprogrammet! Fantastiskt roligt... men så kommer det... Ekonomisk blir det så klart tungt... Jag trivs ju på mitt jobb också och ska jag plugga så måste jag vara tjänstledig... kanske ska jag vänta med att läsa vidare... vänta med att försöka få barn om jag nu vill det... Och så går åren. Har tackat ja till platsen men kan ändra mig till sista December.

Funderade ett tag på att läsa till hösten istället. Men då kom argumentet att jag kanske inte kommer in då... Ibland vill jag inte vara vuxen och bestämma själv... Suck

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, ja det är svårt det där, att ta beslut i bland. Du får försöka känna efter ordentligt i hjärtat vilken som känns "rätt" för dig..

Jag studerar nu på heltid med studiemedel, och det går, men mer är det inte. Men är man bara medveten om det innan så löser det sig. Så är det ju. Jag kan ta extra lån om jag vill, men jag har hoppat över det för att se om jag kan klara mig ändå, och det går precis :)

Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra. Är själv i valet o kvalet om jag ska fortsätta läsa till våren eller söka jobb.. söker därför jobb och har lagt ut min CV lite här o där, mest för att ev hoppa på ett jobb om rätt skulle dyka upp.